bon podarunkowy
fot. pixabay.com

Mówi się, że trudniej utrzymać klienta niż znaleźć nowego. Trudno się z tym nie zgodzić. Współczesny konsument ma tak duży wybór, jeśli chodzi o asortyment i ilość dostępnych sklepów na rynku, że nie ma obowiązku dokonywać zakupów zawsze w tym samym sklepie. Chyba, że są to unikalne produkty dostępne tylko w tym jednym miejscu, choć i na to można znaleźć rozwiązanie. 

Jako klienci zwracamy uwagę niemalże na wszystko. Robiąc zakupy online patrzymy na cenę, czas realizacji zamówienia, formy płatności, opcje dostawy. Są to podstawowe czynniki, które decydują o tym, czy dokonamy zakupów, ale jest coś jeszcze, co sprawia, że chętnie odwiedzamy po raz kolejny dany sklep internetowy.

Jak wzbudzić w klientach lojalność? 

Niezależnie od tego, czy mamy sklep z kosmetykami, butik internetowy z odzieżą, internetową aptekę czy księgarnię online musimy zadbać o to, by nasz klient czuł, że powracanie właśnie do naszego sklepu niesie za sobą dodatkowe korzyści niż wysoka jakość produktów i usług oraz szybka wysyłka.

By klient chętnie do nas wracał musi być zaangażowany w zakupy i dostrzegać w nich profity. Taką formą zaangażowania może być bon podarunkowy, bonifikarty, programy lojalnościowe lub programy partnerskie. Warunki ich otrzymania i korzystania z nich zawiera regulamin sklepu internetowego.

Program partnerski sklepu internetowego

Program partnerski daje wymierne korzyści zarówno klientom, jak i sklepom. Sklepy internetowe nie tylko mają pewność, że klient będzie do nich powracał, ale także będzie polecał ich produkty i usługi, po to, by otrzymać prowizję. Prowizja jest przyznawana za każdy zakup dokonany za pośrednictwem afilianta. Tak właśnie działa marketing afiliacyjny. Z kolei klient, który należy do programu partnerskiego otrzymuje profity w postaci prowizji pieniężnej, punktów, które może wymieniać na produkty z asortymentu sklepu lub rabaty na kolejne zakupy.

bony podarunkowe
fot. pixabay.com

Bon podarunkowy – co to jest?

Bon podarunkowy, karta podarunkowa, voucher to nic innego jak karta kredytowa, której wartość zostaje ustalona przez sklep, który przyznaje bon lub osobę, która decyduje się go zakupić np. jako prezent dla kogoś bliskiego. Karta nie jest dokumentem, nie jest imienna. Jedyną informacją, jaką zawiera jest kwota, którą w określonym czasie można przeznaczyć na zakupy w danym sklepie. Ma estetyczny wygląd, by kojarzyć się z prezentem i taki właśnie mieć charakter.

Bon podarunkowy – korzyści

  • nie przez każdego prezent w formie pieniędzy może zostać pozytywnie odebrany,
  • posiada walory estetyczne, dzięki czemu stanowi elegancki prezent,
  • jest zawoalowaną formą prezentu pieniężnego, dzięki czemu osoba obdarowywana nie poczuje się urażona, a zarazem jest praktycznym prezentem, który na pewno każdego ucieszy.
  • pozwala zapobiec sytuacjom, że prezent jest nieodpowiedni, nietrafiony, nie w guście osoby obdarowywanej.
  • wywołuje pozytywne odczucia, ponieważ kojarzy się z beztroskimi zakupami za które nie trzeba płacić.
  • są ogólnodostępne, bowiem niemalże każdy sklep dysponuje swoimi bonami podarunkowymi.

Bony podarunkowe służą temu, by zadowoleni klienci sklepu skłonili swoich bliskich do odwiedzenia go i również pozostania na dłużej. Jeśli w ciągu miesiąca wydanych zostanie 1000 bonów podarunkowych, oznaczać to będzie, że w najbliższym czasie sklep odwiedzi 1000 nowych klientów, którzy być może również staną się stałymi klientami, lub podarują komuś innemu prezent w postaci bonu podarunkowego.

Podobną rolę odgrywają gadżety reklamowe i materiały reklamowe. Są to nośniki reklamy, które otrzymała osoba dokonująca zakupów i przekazując je dalej, pokazując lub użytkując informuje swoje najbliższe otoczenie o istnieniu takiego sklepu. Jeśli gadżet lub materiał reklamowy jest wystarczająco kreatywny lub ciekawy, to na pewno wzbudzi przyjazne skojarzenia i zachęci do odwiedzenia strony www.

Pozyskiwanie klienta w przypadku e-commerce odbywa się głównie przez social media, zatem jeśli decydujemy się założyć sklep internetowy, warto pomyśleć, by równocześnie rozwijały się kanały społecznościowe, które pozwalają zbudować grupę zaangażowanych odbiorców, nawiązać relację z nimi, a jednocześnie informować na bieżąco o nowościach i promocjach w sklepie. Należy pamiętać, że zadowoleni klienci potrafią zrobić bardzo dobry, bo autentyczny marketing szeptany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here