social media
fot. pixabay.com

Nasze życie przeniosło się do sieci. To tam podejmujemy decyzje zakupowe, komunikujemy się ze znajomymi, szukamy opinii, aktualności. Zakupy online stały się codziennością nie tylko w wyniku zaistniałej sytuacji epidemiologicznej. Po prostu. Zakupy online są wygodne, szybkie, dostępne dwadzieścia cztery godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Bez wychodzenia z domu możemy zapoznawać się z asortymentem sklepów i płacić za zakupy, które zazwyczaj w ciągu dwóch dni są już nam dostarczane. Czy można oczekiwać większej wygody?

Social media a sklepy internetowe

Najwięcej czasu w internecie spędzamy przeglądając social media. To właśnie kanały społecznościowe dostarczają nam informacji, są źródłem rozrywki, umożliwiają kontakt ze znajomymi i zawieranie nowych znajomości. To również tu odbywa się promocja marek, usług i firm, to tu możemy dokonać zakupów, dowiedzieć się co inni sądzą na temat danego produktu lub usługi. To tu możemy przez opinie innych być zmotywowani do zakupu lub zniechęceni. I to również tu możemy wejść w interakcje z marką, co do tej pory było nieosiągalne. Właśnie za sprawą social mediów marka może wzbudzić naszą sympatię, lojalność i zaangażowanie. Jak widać social media, które dla nas są głównie źródłem rozrywki, dla firm są narzędziem pracy, niezależnie od tego czy jest to butik internetowy  z odzieżą, sklep z kosmetykami czy internetowa apteka.

Social media a marketing afiliacyjny

Niemalże wszystkie już marki, nawet te największe, które oglądamy na co dzień w telewizyjnych reklamach, w swoich działaniach wykorzystują marketing afiliacyjny. Afiliacja daje wiele korzyści nie tylko samym markom, ale również klientom, którzy z nich korzystają. Jej zadaniem jest zachęcanie klientów do polecania usług, z których sami korzystają w zamian za prowizję. Dzięki temu marka dociera do szerszego grona odbiorców (i potencjalnych klientów) i nie musi się martwić, jak pozyskać klienta, a lojalny klient otrzymuje za to wynagrodzenie w postaci pieniężnej (ustalony procent ze sprzedaży), bon podarunkowy lub dowolny asortyment ze sklepu na ustaloną kwotę.

Najlepszym narzędziem współgrającym z afiliacją są social media, bowiem tam skupia się grono naszych znajomych, obserwatorów, fanów, członków grup, do których należymy. To właśnie tam udostępniamy (za pośrednictwem linków afiliacyjnych) ofertę sklepu i przekonujemy się, że zarabianie w internecie jest niezwykle proste.

media społecznościowe
fot.pixabay.com

Social media a reklama

Coraz więcej marek narzeka na reklamę w mediach społecznościowych, z kolei media społecznościowe robią wszystko, by marki jak najczęściej korzystały z płatnej reklamy. Robią wszystko, czyli ucinają zasięgi postów zmniejszając ich widoczność wśród fanów obserwujących profil. I niestety marki płacą, o czym świadczą wciąż pojawiające się sponsorowane materiały reklamowe na tablicach naszych social mediów.

Posty mają wzbudzać emocje, angażować, zachęcać do wyrażania własnej opinii, zmniejszać dystans między marką a klientem, wzbudzać zaufanie. Skracają również drogę komunikacji.

Podsumowanie

Stawiając pierwsze kroki w e-commerce, należy wiedzieć, jak założyć sklep internetowy, jak powinien wyglądać i co zawierać regulamin sklepu internetowego. Należy również pamiętać, że istotną rolę odgrywają gadżety reklamowe. Są to podstawy, od których należy zacząć. Kolejne kroki to już tylko walka o uwagę potencjalnych klientów. Do narzędzi wspierających tę walkę należą: content marketinginfluencer marketing, marketing szeptany. Wszystkie gałęzie marketingu internetowego kręcą się wokół social mediów i określane są jednym spójnym terminem social media marketing, z kolei osoba odpowiedzialna za działania w social mediach to social media manager. Osoba na tym stanowisku powinna wiedzieć, jakie treści są najbardziej angażujące, kiedy i o jakiś godzinach publikacja postu dotrze do największego grona odbiorców, jak rozwiązywać i łagodzić kryzysy w social mediach w przypadku wywołanej burzy w komentarzach. To niezwykle ważne działania, które wpływają na kreowanie wizerunku marki, a najmniejszy błąd czy przeoczenie może zaburzyć wizerunek marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here