Katalogi z drukarni pomysł na portfolio dla fotografów

Katalogi z drukarni, wykorzystywane zazwyczaj jako reklamowy magazyn, mogą być pomysłem na przedstawienie portfolio dla fotografów. Jak zrobić personalizowany magazyn ze zdjęciami? Zobacz nasz poradnik!

Drukowane katalogi dla fotografów

Katalogi to mniejsza forma magazynów czy książek. Są jednak obszerniejsze od gazetek, mają bardziej elegancką strukturę i są drukowane na lepszej jakości papierze. Składają się z szytych razem stron oraz okładki.

Zazwyczaj katalogi wykorzystuje się do przedstawienia oferty produktowej. Często korzystają z nich producenci przeróżnych wyrobów: odzieży, mebli, kosmetyków, części i maszyn rolniczych, wyrobów szklanych. Katalogi to także menu restauracyjne, czy materiały promocyjne i edukacyjne uczelni i szkół językowych.

Katalogi można wykorzystać także w innych branżach i w zupełnie innej formie. Jednym z niestandardowych pomysłów jest możliwość ich wykorzystania jako forma portfolio dla fotografów. Niewielkim kosztem artysta może przedstawić najlepsze swoje prace w jakościowej formie.

Katalogi jako portfolio – jak zrobić projekt?

Należy zacząć od wybrania zdjęć, które warto przedstawić. Można podzielić je kategorie np. zdjęcia ślubne, zdjęcia rodzinne, sesje narzeczeńskie, zdjęcia z eventów, portrety. Zaplanuj katalog jak książkę z podziałem na rozdziały. Każdą sekcję warto oddzielić dedykowaną stroną, na której można opisać tematykę, doświadczenie w danej kategorii, styl czy inspiracje. Dobrym pomysłem będzie również określenie cen, czy miejsc, w których możliwa jest realizacja sesji.

Ważnym elementem katalogu jest okładka. Zaprojektuj ją tak, by oddawała charakter Twojej pracy i styl. Jeśli najważniejszym punktem są portrety, zamieść na okładce jedno z najlepszych zdjęć jakie wykonałeś.

W drukowanym katalogu jako portfolio powinny się znaleźć również informacje o Tobie. Możesz przeznaczyć na to cały rozdział lub kilka stron. Opisz swoje doświadczenie, historię, szkolenia czy sprzęt na jakim pracujesz. Przekazanie emocji związanych z tworzeniem prac będzie oddawało Twój charakter i przybliży Cię do klientów.

Katalogi z drukarni dla fotografów – jak je wykorzystać?

Przy tworzeniu katalogów warto przemyśleć do kogo ma być on skierowany. Możesz zrobić kilka wersji czy projektów. Jeśli robisz sesje ślubne i jesteś fotografem na weselach, zrób dedykowany katalog właśnie tej kategorii. Wydrukowane, eleganckie minimagazyny pozostaw w salach weselnych wraz z wizytówkami.

Portfolio w formie katalogu możesz wysłać również do firm, z którymi chciałbyś współpracować. Robisz zdjęcia motoryzacyjne i marzysz o dedykowanych sesjach ulubionej marki? Przygotuj personalizowany katalog i wyślij go do działu marketingu danej firmy.

Katalogi – gdzie je wydrukować?

Postaw na sprawdzoną jakość i skorzystaj z usług drukarni, która pracuje na wysokiej jakości sprzęcie poligraficznym. Katalogi wymagają odpowiedniego przygotowania do druku oraz złożenia. Możesz wysłać swój projekt do drukarni internetowej i poprosić o wycenę usługi w wybranym przez siebie nakładzie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here