Kiedyś pojęcie wzbudzające niepewność i wiele wątpliwości, a dzisiaj jedno z popularniejszych działań marketingowych. Umiejętne wykorzystanie go potrafi zwiększyć wyniki sprzedaży. Czym więc jest marketing treści i jak go stosować?
Spis Treści
Co to jest marketing treści?
Content marketing jest strategią marketingową, która polega na tworzeniu interesujących i unikalnych treści. Z punktu widzenia klienta muszą być one wartościowe. Ich zadaniem jest zainteresować daną grupę odbiorców, aby utrzymać ich i zachęcić do działania, jak np. zakup produktu.
Przykład strategii content marketingowej
Załóżmy, że posiadasz sklep internetowy, w którym sprzedajesz karmę dla zwierząt domowych. Możesz wykorzystać content marketing, aby zachęcić klientów do zakupu karmy u Ciebie, w sklepie. Jak to zrobić? Załóż blog, który będzie podpięty pod Twój sklep. Dzięki temu czytelnik będzie mógł wejść bezpośrednio na Twoją stronę internetową. Na tym blogu musisz systematycznie publikować artykuły, które będą związane z działalnością sklepu. Budujesz społeczność, której dajesz wiedzę. Stajesz się wiarygodnym sprzedawcą dla swoich klientów. Marketing treści sprawia u nich to, że są bardziej skłonni, aby wykonać działanie, które przyniesie Ci zysk.
Jak stworzyć strategię marketingu treści?
Po pierwsze musisz zdefiniować swoją grupę odbiorców. Jest to istotny element tej strategii marketingowej. Nie chcesz przecież zachęcać do działania ludzi, którzy nie potrzebują Twojego produktu, bądź usługi. Zastanów się, może są jakieś wspólne punkty Twoich odbiorców. Mogą to być np. zainteresowania, miejsce zamieszkania.
Po drugie zastanów, się co chcesz im przekazać, za pomocą swojego marketingu treści. Pamiętaj, że to musi być treść, która jest dla klienta atrakcyjna i potrzebna w danym momencie. Odpowiedz sobie na pytanie: co by wzbudziło zainteresowanie w mojej grupie odbiorców? Może przydadzą im się porady, a może jakaś historia związana z produktem.
Trzecim punktem będzie określenie formy przekazywanej treści. Content marketing cieszy się tym, że ma wiele form, które możesz zaoferować odbiorcom. Możesz założyć bloga i tam publikować artykuły. Możesz napisać e-booka i udostępniać go za darmo. Jest wiele możliwości. Może ranking, filmiki na YouTubie? Dobierz najlepszą formę do przekazywania swojej wiedzy.
Kiedy już zdefiniujesz odbiorców, określisz jakie treści chcesz przekazać i jaką formę do nich dopasować, to czas na ich tworzenie. Z pozoru łatwe zadanie, ale w rzeczywistości trzeba pamiętać o wielu czynnikach wpływających na treść. Istotny jest zachęcający tytuł i wartościowa treść, która jest uporządkowana i przejrzysta. Na samym końcu musisz wezwać czytelnika do działania, które przyniesie Ci zysk.
Ostatnim krokiem jest publikowanie wpisów. Content marketing wymaga systematyczności. Promuj swoje treści tam, gdzie możesz znaleźć swoich odbiorców. Znajdź kilka kanałów i skup się na nich. Szukaj tam ludzi, których interesuje ta wartość, którą dajesz za darmo
To jednak nie jest zakończenie działań w obszarze marketingu treści. Musisz kontrolować, jak sprawdza się Twoja strategia. Śledź trendy. Może nadarzy się okazja na poprawę treści, nowe pomysły. Jeżeli content marketing będzie poprawnie prowadzony, przyniesie wielkie efekty.