gadżety reklamowe
fot. pixabay.com

Początek e-commerce przypada na rok 1995, kiedy to zaczęły rozwijać się serwisy aukcyjne. Dynamika rozwoju e-commerce sprawiła, że współczesne zakupy online mają niewiele wspólnego z tymi sprzed ponad dwudziestu lat. Wzrosła również ich popularność. Współcześnie, każdego dnia odwiedzamy sklepy internetowe i dokonujemy zakupów w nich. Niezależnie od tego, czy są to produkty spożywcze, odzież, książki, akcesoria domowe, czy ebooki, audiobooki i inne. 

Tak naprawdę, każdy kto ma pomysł na biznes z dnia na dzień może otworzyć swój własny sklep i rozpocząć pracę na własnych warunkach. Może to być zarówno sklep z kosmetykami, butik internetowy z odzieżą jak i internetowa apteka. Wystarczy tylko posiadać asortyment, przygotować regulamin sklepu internetowego i wiedzieć, jak pozyskać klienta.

Jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep interenetowy? Najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie sklepu internetowego pod własnym adresem na własnej domenie. Wiąże się to jednak z pewnymi kosztami związanymi z zakupem domeny, hostingu, zleceniem wykonania strony z uwzględnieniem wszystkich funkcji, które nas interesują, podpięciem form płatności, stworzeniem regulaminu, przestrzeganiem RODO i wieloma innymi sprawami. Można również posiadać swój własny sklep w serwisie aukcyjnym. W tym przypadku, choć wiele formalności jest pominiętych i posiadamy wiele gotowych rozwiązań i uproszczeń, nie mamy już takiej swobody działań, jak w przypadku własnej strony.

Jak pozyskać klienta?

Chcąc odpowiedzieć na pytanie, jak pozyskać klienta, należy wziąć pod uwagę, że współczesny internauta-klient jest bardzo odporny, na wiele form promocji marek i usług. Przesyt reklam sprawił, że zaczęły nas one irytować, a nie zachęcać do zrobienia zakupów. Dużą rolę w pozyskiwaniu klientów mają social media. Działania mające promocję produktów, marek i osób z udziałem mediów społecznościowych noszą wspólne miano social media marketing i ukrywają się pod nim takie działania jak rozwijanie profili i kanałów społecznościowych, budowanie zaangażowanej społeczności, docieranie do szerszego grona odbiorców oraz wchodzenie z nimi w interakcje, co jest nowością w e-commerce.

Pozyskiwanie klientów wspomóc może również dobry content marketing, marketing szeptany oraz influencer marketing. Działania powinny być prowadzone równolegle, spójnie i nieprzerwanie.

Pozyskiwaniu klientów przyczyniają się programy partnerskie, bowiem dzięki nim to nasi klienci robią dobrą reklamę naszych produktów i usług oraz werbują nowych klientów.

co to gadżety reklamowe
fot. pixabay.com

Gadżety reklamowe i ich wpływ na promocję e-commerce

Gadżety reklamowe to forma nośnika reklamy przeniesiona z wirtualnego świata do realnego. Pomysłowe, a zarazem praktyczne gadżety, które można zamówić po bardzo atrakcyjnych ofertach cenowych, skutecznie przyciągają klientów. Gadżety reklamowe to artykuły z nadrukiem logo firmy, adresem www lub hasłem reklamowym, z którym kojarzona jest dana marka. Ich celem jest wywoływanie przyjaznych skojarzeń, zwiększenie rozpoznawalności marki, dotarcie do nowych potencjalnych klientów, potwierdzenie kreatywności firmy. Materiały reklamowe z reguły są tematycznie powiązane z branżą danej firmy, choć nie stanowi to obowiązku. Gadżet powinien być na tyle praktyczny, by jak najczęściej trafiał do rąk i przypominał o odczuciach związanych z marką.

Formą gadżetu reklamowego jest bon podarunkowy, bon promocyjny czy voucher, który skłania do powrotu do danego sklepu po przez atrakcyjne zniżki, rabaty czy okazje dla powracającego klienta. Jeśli bon ma określoną datę ważności, można być niemalże pewnym, że jeśli nie sam klient, to na pewno ktoś z jego otoczenia skorzysta z okazji.

Najprostszą i najpopularniejszą formą gadżetów reklamowych są torby z nadrukiem, w które pakowane są zakupy, zdobione opakowania, w które można tchnąć drugie życie i oczywiście długopisy lub kubeczki z nadrukiem. Niezależnie od tego, czy prowadzimy sklep stacjonarny czy internetowy, gadżety reklamowe są nieodłącznym elementem promocji marki. Warto więc o tym pamiętać planując działania związane z reklamą, marketingiem i pr.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here